منابع مطالعاتی کنکور ارشد کامپیوتر

منابع مطالعاتی کنکور ارشد کامپیوتر

در این بخش می خواهیم بهترین کتاب های کنکوری هر درس از کنکور  کارشناسی ارشد کامپیوتر را معرفی نمائیم. ابتدا به باکس تخصصی سیستم عامل، شبکه های کامپیوتری و پایگاه داده می پردازیم:

محبوب ترین و پرتیراژترین کتاب سیستم عامل در ایران

کتاب «سیستم های عامل با رویکرد حل مسائل» تألیف دکتر ابوالفضل طرقی حقیقت که به طور تخصصی برای کنکور ارشد نوشته شده است در بسیاری از دانشگاه ها به عنوان کتاب درسی نیز معرفی می شود. این کتاب تا کنون 14 بار چاپ شده است و برخی از چاپ های آن دارای تیراژ  5000 جلدی بوده و در کل بیش از 50 هزار جلد از این کتاب به فروش رسیده است. تا کنون چهار ویراست مختلف از این کتاب منتشر شده است و آخرین آنها ویراست چهارم است. ویراست چهارم در سال 1398 چاپ شده و شامل حدود 300 تست کارشناسی ارشد (همه تست های تمامی کنکورهای ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر  و فناوری اطلاعات از سال 1373 تا سال 1398) است.

تصویر

کامل ترین و پرتیراژترین کتاب کنکور ارشد و دکترای شبکه های کامپیوتری و شبکه های کامپیوتری پیشرفته در ایران

کتاب «شبکه های کامپیوتری با رویکرد حل مسائل» تألیف دکتر ابوالفضل طرقی حقیقت که به طور تخصصی برای کنکور ارشد و کنکور دکترا نوشته شده است در بسیاری از دانشگاه ها به عنوان کتاب درسی نیز معرفی می شود. این کتاب تا کنون 9 بار چاپ شده است و برخی از چاپ های آن دارای تیراژ  3000 جلدی بوده و در کل بیش از 20 هزار جلد از این کتاب به فروش رسیده است. تا کنون دو ویراست مختلف از این کتاب منتشر شده است و آخرین آنها ویراست دوم است. ویراست دوم در سال 1401 به صورت تمام رنگی و نفیس چاپ شده و شامل همه تست های کنکورهای کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات 3 سال اخیر (1399 و 1400 و 1401) و همه تست های کنکورهای دکترای شبکه رایانش و دکترای فناوری اطلاعات  دو سال اخیر (1400 و 1401) است. این کتاب همچنین ده ها تست و مسئله تألیفی در متن فصول خود دارد. پوشش 100 درصدی سؤالات ارشد و دکترای سه سال اخیر ، ویژگی خیره کننده این کتاب است که بر اساس کتاب های مرجع سال های 2021 و 2022  نوشته شده است و ترجمه هیچ یک از کتاب های مرجع موجود در بازار، این پوشش کامل را ندارد.

تصویر

محبوب ترین و پرتیراژترین کتاب پایگاه داده در ایران

کتاب «پایگاه داده با رویکرد حل مسائل» تألیف دکتر محمدرضا کیوانپور که به طور تخصصی برای کنکور ارشد نوشته شده است در بسیاری از دانشگاه ها به عنوان کتاب درسی نیز معرفی می شود. این کتاب تا کنون 7 بار چاپ شده است و برخی از چاپ های آن دارای تیراژ  5000 جلدی بوده و در کل بیش از 20 هزار جلد از این کتاب به فروش رسیده است. تا کنون سه ویراست مختلف از این کتاب منتشر شده است و آخرین آنها ویراست سوم است. ویراست سوم در سال 1398 چاپ شده و شامل حدود 500 تست کارشناسی ارشد (همه تست های تمامی کنکورهای ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر  و فناوری اطلاعات از سال 1373 تا سال 1398) است.

تصویر

مطالب مرتبط مهندسی کامپیوتر - سایر گرایش ها کارشناسی ارشد